„Csalódtam az amerikai fogyasztókban”

„Csalódtam az amerikai fogyasztókban”
december 17 20:12 2015 További hasonló bejegyzések a hírek között Nyomtasd ki a cikket

Interjú Greg Kochhal, a Stone Brewing alapítójával és elnökével. A Stone Brewing az USA kilencedik legnagyobb kézműves sörfőzdéje. 1100 alkalmazottja van, a forgalma majdnem 140 millió dollár. A Stone 2016-ban Európában nyitja meg második főzdéjét 25 millió dolláros befektetéssel.

Greggel a berlini Hopfenreich pultjánál futok össze december elején, Grabovszky sörkoktéljait szopogatva. Pár nappal azelőtt mutatta be az első Berlinben főzött Stone söröket; meg akarom nézni, hogy áll a főzde, amit nyáron segítettem felavatni. Másnap délre beszélünk meg egy interjút a messze-messze dél-Berlinben fekvő Stone-birtokra, egy néhai gázgyár telephelyére, melyben gáztározó és víztorony is van.

BD: A Stone Brewing ma az USA egyik vezető craft-brewery-je. Mitől lettetek nagyok és híresek?

GK: 1996-ban, amikor belevágtunk a sörfőzdébe, rengeteg helyen kóstolgattunk, és azt vettük észre, hogy a sörfőző, aki előtt ott van 7 csap, az első 3-4-re legtöbbször azt mondja, hogy azt ugorjuk, nem érdemes megkóstolni, csak azért főzi, mert illik, vagy elvárják tőle, vagy más efféle indokból: ezek mindenféle könnyű amber és brown ale-k voltak. Mi – Steve Wagnerrel, az alapító társammal – ezt nem értettük. És arra gondoltunk, hogy mi csak olyan sört fogunk főzni, amit szívesen kóstoltatunk hozzáértővel is. Azaz csak olyasmit, amit akkoriban „special” nek neveztek. Ez lett az üzleti modellünk. Csak különlegességeket – masszív, komlós, ütős söröket kezdtünk főzni. Akkoriban már 800 főzde volt az USA-ban, ami akkor rengetegnek tűnt, és évek óta 25-45%-kal növekedett a craft-beer piaca. Abban az évben azonban kipukkadt a buborék és leállt a növekedés. Túl kicsi volt a növekedés bázisa, egyszerűen nem volt elég kuncsaft ehhez a nyaktörő növekedéshez, és akkoriban még a craft-beerre érzékeny közönség sem volt túlságosan művelt és válogatós, ezért mindenféle sört el lehetett adni. Sok zűrös jelenség volt a piacon. A Sam Adams például a craft-beer mezőnyben adta el magát, de a söreiket a nagy sörgyárakban főzették, Bostonban csak jóval később nyitottak. Aztán megjelent egy nagy port kavaró újságcikk, „Where does your craft-beer come from?” címmel, amiben leleplezték a Sam Adams féle operációkat, és akkor eltört valami az amerikai fogyasztókban. Tovább a teljes cikk megtekintése a Folyékony kenyér weboldalon.

Forrás: Folyékony kenyér

  A bejegyzés címkéi:
  Kategóriák:

 

Hozzászólás írása

1 Hozzászólás

  1. exethmiz
    március 08, 13:15 #1 exethmiz

    В этом что-то есть. Понятно, спасибо за помощь в этом вопросе.


    Я думаю, что Вы не правы. Пишите мне в PM. скачать fifa 15 через торрент windows 7, fifa 15 скачать торрент pc repack rus а также фифа ком fifa 15 2014 скачать торрентом

    Válasz erre

Hozzászólás írása

A beírt adataid biztonságban vannak! Az e-mail címed nem lesz publikus. Adataid nem osztjuk meg harmadik személlyel.
A hozzászólás írásához minden *csillaggal jelölt mező kitöltése kötelező.