Elásott csatabárd

Elásott csatabárd
december 11 20:05 2015 További hasonló bejegyzések a hírek között Nyomtasd ki a cikket

Közhelyesen hangzik, de igaz: az élet mindig hoz meglepetéseket – mint például amikor november elején a Főzdefeszt „brand” közösen ünnepelt a Magyar Sörgyártók Szövetségével. Egymásra találásukról és közös céljaikról beszélgettünk a Főzdefeszt egyik alapítójával és fő ideológusával, Bart Dániellel és a Sörszövetség igazgatójával Schillinger Attilával.

Nincs még három éve sem, amikor az Élesztő megnyitásakor nagykalapáccsal vertétek le az egyik sörgyár reklámcégérét a bejárat fölül, és a kommunikációtok egyik kulcsmondanivalója a nagyipari sörökkel való éles szembenállás volt. Most pedig együtt, karöltve osztjátok a díjakat. Mi változott?

Bart Dániel: A tábla leverése nagyszerű pillanat volt, nagyjából olyan jelnek szántuk, mint amikor 1987-ben Mathias Rust német pilóta leszállt a moszkvai Vörös Téren. Egy brutális gesztussal akart rámutatni, hogy az elnyomás már csak a szereplők félelmeiben él, és nem valóságos, hiteltelen. Azóta megbukott a kommunizmus, és ma már nem tűnik félelmetesnek, és ahogy nem is repül senki a Vörös Tér fölé, mi sem rongálunk nagyüzemi reklámtáblákat. Mert nincs miért.

Akkor csak nagyon kevesen tudtuk, hogy mi a jó sör, körülöttünk tízmillió embernek fogalma sem volt róla, mert a nagy sörgyárak azt sulykolták, hogy az a jó, amit ők csinálnak. Az információnak ki kellett mennie a világba.

El lehet mondani szépen, hogy ez a komló vagy az a maláta milyen jó, de sokkal sokkolóbb, ha odamegyünk az emberekhez, hogy ne azt idd, mert az vacak, kóstold meg inkább ezt. Az emberek be voltak zárva egy információs ketrecbe, és nekünk ezt a ketrecet kellett szétverni. Mára ez a nyomasztó információs fölény megszűnt.

Ha ma megnézzük a hazai sörpiacot, látjuk, hogy vannak kisebb és nagyobb szereplői. A kis sörfőzdéknek van arcuk, van sörfőzőjük, akikkel lehet beszélgetni. A nagy sörgyárak ide vezényelt igazgatói itt vannak két-három évig, nem beszélnek magyarul, de nem is lépnek a nyilvánosság elé. Most itt van Attila, akinek van arca, nem hajtott el azonnal, pedig tudja, mit gondolok, és egészen hamar kiderült, hogy vannak közös céljaink. Nem az ellenséget látjuk egymásban, hanem ugyanannak a piacnak a szereplőit, és kölcsönösen legitimnek ismerjük el egymást. Ők nem azoknak adnak el sört, mint mi, elmegyünk egymás mellett, de vannak pontok, amiben közösek az érdekeink. Ilyen úgy általában a sörpiac növelése, a minőségi sör előtérbe helyezése, a sör bevezetése a gasztronómiába. A teljes bejegyzés megtekintése a Vendéglátás magazin weboldalon.

Forrás: Vendéglátás magazin

 

Hozzászólás írása

Nincsenek hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások.

Te lehetsz az első, hogy írj egy hozzászólást.

Hozzászólás írása

A beírt adataid biztonságban vannak! Az e-mail címed nem lesz publikus. Adataid nem osztjuk meg harmadik személlyel.
A hozzászólás írásához minden *csillaggal jelölt mező kitöltése kötelező.